Hai tempo que tiña que facer este post, pero enleada con outras actividades foime quedando no esquenzo. Antes de volver ás clases despois desta interminable ponte-neve deixo o testemuño dunha biblioteca reconvertida en poesía-música grazas ao traballo do equipo da biblioteca. A decoración non sería a mesma se non contásemos con Alicia Suárez, todo un luxo de compañeira que non só imparte aulas de Debuxo senón que é unha ilustradora habitual de Kalandraka; dela foi a feliz idea das andoriñas colgando do teito cos poemas ilustrados polo alumnado; traer a terra que simboliza o traballo e as reivindicacións do poeta... E a miña colega bibliotecaria en Forcarei, toda unha mestra dos detalles, Maribel Alonso, quen non permite que nada quede descombinado. Con ela chegamos ás mulleres destacadas da vida do poeta, e a total orde de cores que destacan na biblioteca, así como os poemas colocados estratexicamente.
Porén, quero destacar a clase maxistral que nos ofreceu a compañeira de música, Isabel García Pasarín, sobre a evolución da canción protesta. Déixovos con ela:
Seis textos musicadose uncontexto musical: a conmemoración de nacemento do poeta alacantino Miguel Hernández. Co gallo deste aniversario tan redondo, o Departamento de música entoou un pequeno repertorio musical a través dos poemas de Miguel Hernández, centrándose principalmente naqueles versos que recollían o aspecto máis social das súas temáticas.
E así non cantamos as 40, pero si os 100 parabéns de aniversario a través de formas musicais da música popular que dalgún xeito forman parte da Canción protesta.
Comezamos a metade de percorrido, con Paco Damas, quen en 12 compases, solo de guitarra eléctrica e os poemas existencialistas de Guerras. Tristes Guerras, nos introduciu en materia da canción estrófica, presentándonos un efectivo Rock’n’Roll.
Vicente Monera toma o relevo e lévanos de pleno ao principio, ao lamento resignado do blues dos anos 20 con este mesmo texto Tristes Guerras.
En 1967, Pazo Ibáñez grava en París a primeira canción que terá como base un poema de Miguel Hernández, Andaluces de Jaén. Unha guitarra sinxela, directa, e sen disfraces conecta as reivindicacións do campesiñado andaluz da ditadura coa cargasentimental dos emigrantes/exiliados en Francia.
Un dos poemas máis optimistas e esperanzadores de Miguel Hernández, "Para la libertad", do libro El hombre acecha, que foi posto en música por Joan Manuel Serrat en 1972. A grandeza deste cantautor manifestouse na súa sutileza para crear unha obra na que se conxugan perfectamente a dificultade prosódica do poema cos acentos rítmicos do compás cuaternario, a beleza melódica e a elaborada produción instrumental.
Mocedades levounos en 1976 a vixiar a explotación infantil en Sudamérica con El niño yuntero. Para iso, mergullounos na escala pentatónica maior, a complexidade rítmica, o compás binario e a repetición de dúas frases musicais co esquema de pregunta-resposta propia do folklore musical dos Andes.
Finalizamos esta viaxe cun estilo musical moi presente na nosa actualidade: o rap. A versión da La Carta, de Hermo e 233 Grados entronca musicalmente coa forma musical nacida entre a poboación afroamericana a metade dos 70, cando os grupos da poboación negra de NYC se reunían na rúas do Bronx para criticar as poucas posibilidades económicas e sociais destes sectores da sociedade .
Todo isto explicóunolo Isabel á miña clase de Diversificación:
Se premedes aquí accederes á web do IES Ribeira de Louro de Porriño con material sobre este poeta.
Esta clase coa profesora de música e con Gracia foi bastante divertida, aprendimos a marcar os ritmos, escoitamos musica e lemos algúns dos seus poemas, a verdade e que non estivo mal.
a clase foi moi entretida, aprendimos como a un poema poñéndolle diferntes músicas sae unha canción moi diferente,parece mentira que a un poema poñéndolle música é moito mellor e máis divertido.
Fai algúns anos ( catro ou cinco) preparei unha versión do poema Tristes Guerras para a conmemoración do día da paz. O meu alumnado de 2º da ESO cantaron e tocaron (orquestra escolar) a versión que eu fixen do poema nun acto celebrado no vestíbulo do centro. Foi outro xeito de achegarse a Miguel Hernández.
Neste blog utilizamos as imaxes con finalidade educativa. Se algunha delas estivera suxeita a dereitos de autor, rogamos que vos poñades en contacto connosco para retirala de inmediato.
11 comentarios:
Deixáchesme sen folgos!
E iso que xa vira a exposición...
Moito mais que parabéns... Un bico na fronte! Moitas grazas por esta inesquecible lección!
Esta clase coa profesora de música e con Gracia foi bastante divertida, aprendimos a marcar os ritmos, escoitamos musica e lemos algúns dos seus poemas, a verdade e que non estivo mal.
a clase estivo moi ben pero o contido non me gustou moito
estivo ben porque puidemos coñecer mellor da vida de Miguel Hernández.
pareceume ben porque aprendín que cun poema pódese facer distintos tipos de música
A exposición estivo moi ben foi divertida, interesante ,enela participamos todos.
Pareceume unha clase divertida na que se mesturou a poesía coa música e mais aprendimos o que era unha canción protesta
a clase foi moi entretida, aprendimos como a un poema poñéndolle diferntes músicas sae unha canción moi diferente,parece mentira que a un poema poñéndolle música é moito mellor e máis divertido.
Foi unha clase moi entretida, aprendimos como os músicos lle poñen cancións aos poemas e o cantante fai variacións no texto
Esta exposición estivo moi ben por que nela participamos todos,en diversas cousas como por exemplo facendo as cartas.
Parabéns para a profe de música.
Fai algúns anos ( catro ou cinco) preparei unha versión do poema Tristes Guerras para a conmemoración do día da paz. O meu alumnado de 2º da ESO cantaron e tocaron (orquestra escolar) a versión que eu fixen do poema nun acto celebrado no vestíbulo do centro. Foi outro xeito de achegarse a Miguel Hernández.
Xabimusic
Publicar un comentario