Blogue de Gracia e de Anxo, blogue de pingas e de icebergs, do que nos preocupa ou nos chama a atención, de biblioteca e de aula.

23/04/09

Día do Libro


Mentimos nas enquisas? Lemos todo o que dicimos?
Hoxe, Día do Libro, lembramos que un artigo publicado o pasado mes de marzo en The Guardian afirma que "os británicos admiten ter mentido nas enquisas literarias"; parece que nos avergoñamos de non termos lido certos libros que afirmamos ler. Así as cousas, o que si parece claro, é que as mulleres lemos máis cós homes (cantas cousas facemos "máis"?).

É Koichiro Matsuura, Director Xeral da UNESCO, quen deixa unha nova mensaxe. Se o ano pasado fíxose fincapé na dimensión lingüística da edición, neste ponse a énfase sobre o papel do libro no desenvolvemento dunha educación de calidade e sobre a relación entre libro e Dereitos Humanos. Unha mensaxe ambiciosa e optimista que nos lembra que un de cada cinco adultos no mundo é analfabeto.


Cabe situar este Día Mundial en el marco del Decenio de las Naciones Unidas de la Alfabetización (2003-2012), que tiene por lema “La alfabetización: un camino hacia la libertad”, con el fin de evocar la dimensión emancipadora del libro. Esta articulación resulta especialmente necesaria, sobre todo si queremos que el libro sea un vector primordial de alfabetización para todos los seres humanos y, en particular, para los grupos sociales marginados, en un momento en que uno de cada cinco adultos no sabe leer ni escribir.
Instrumento que permite conocer y compartir, el libro debe servir a la educación, la plena realización y la autonomización de la persona. En ese sentido, es un instrumento que contribuye a hacer realidad el derecho universal a la educación y la participación efectiva de todos en la vida social, política y cultural.
Además, es preciso insistir (ahora que acabamos de celebrar el 60o aniversario de la Declaración Universal de Derechos Humanos) en que el libro no es nada si no garantizamos su libre circulación. En efecto, es esa “libre circulación de las ideas por medio de la palabra y de la imagen”, consagrada en la Constitución de la UNESCO, lo que debe seguir siendo objeto de nuestra atención constante hoy en día, para seguir promoviendo el acceso universal al libro. Es evidente que en la cuestión del libro y de su difusión lo que está en juego es a la vez nuestra comprensión de una auténtica educación de calidad para todos y el respeto a la universalidad de los derechos humanos y las libertades fundamentales para todos.


Vía

Ou calquera outro libro!


1 comentario:

Montse dixo...

Toda la razón.

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