Blogue de Gracia e de Anxo, blogue de pingas e de icebergs, do que nos preocupa ou nos chama a atención, de biblioteca e de aula.

06/06/09

Fálame nesa lingua

Chega ao meu correo esta carta de Xaquín, un cura de 70 anos de Ferrol. Non podemos deixar de amosárvola:

Benquerido amigo:
É máis cómodo calar.
Pero tamén hai que falar.
E cando a fala está ameazada, cómpre falar.
Xa vou tirando a vello.
Non quixera que endexamais me poidesen acusar
de ter pecado contra da nosa fala
por pensamento, por matinacións, por obra,
por palabras destructivas,
por silencio cobarde, por omisión.
Prefero pasarme e que me digan que se me nota afecto,
amor, emoción, fidelidade, doenza íntima, etc.
Adxectiva como queiras. Éme igual.
Pero penso que nestes intres, temos que falar.
E cantos máis, mellor.
Civilizadamente e, se pode ser, con tenrura e poesía.
Pero hai que falar.
Hai moita xente a mentir e cómpre dicilo.
Xa sei. Algún xa me dixo porque non invertía o tempo
noutras causas: pobres, enfermos, etc.
Graciñas. A iso tamén llo dou e diso tamén teño sensibilidade.
Pero eu tamen sei dicir algo:
Acompáñademe no sentimento de salvar a lingua.
Non veñades logo ao tanatorio darme o pésame.
Unha aperta.
Sempre teu.
Xaquín.

2 comentarios:

Anónimo dixo...

Fermosas palabras.

adelcisa dixo...

nisto sí que leva razón o cura!

Neste blog utilizamos as imaxes con finalidade educativa. Se algunha delas estivera suxeita a dereitos de autor, rogamos que vos poñades en contacto connosco para retirala de inmediato.